REGULAMIN ZAKUPÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM
§1 Informacje podstawowe
- Sklep Internetowy www.promedicum.pl (w dalszej części Regulaminu określany jako „Sklep”) umożliwia Państwu dokonywanie zakupów na odległość przez Internet, na zasadach przedstawionych w tym Regulaminie.
- Sklep stanowi własność i jest prowadzony przez:
PROMEDICUM Małgorzata Orszańska
ul. Romanowska 55E lokal usługowy 8, 91-174 Łódź
NIP: 7271481015; Regon: 472020050
Tel.: (+48) 609 501 279
e-mail: biuro@promedicum.pl
(w dalszej części Regulaminu określany jako „Sprzedawca”)
- Usługi dostępne w sprzedaży są opisane i prezentowane na stronach Sklepu. Podane ceny przedmiotów i usług są cenami brutto.
- Usługi i produkty dostępne do sprzedaży natychmiastowej, są oznaczone jako dostępne i możliwe do zamówienia na zasadach ustalonych w niniejszym Regulaminie.
- Kontakt ze Sklepem i Sprzedawcą jest możliwy za pośrednictwem:
- Przez określenie „konsument” rozumie się osobę fizyczną, która zawarła ze Sprzedawcą umowę sprzedaży bez bezpośredniego związku z wykonywaną działalnością gospodarczą.
§2 Zamówienia
- Aby złożyć zamówienie w Sklepie trzeba posiadać konto e-mail oraz włączyć w przeglądarce funkcję akceptowania plików cookies oraz wyskakujących okien.
- Złożenie zamówienia może odbyć się poprzez dokonanie następujących czynności
- wybór interesujących Państwa usług i produktów oraz ich dodanie do koszyka;
- przejście na stronę zamówienia, oznaczoną w menu ikoną koszyka, gdzie widoczne jest podsumowanie wybranych usług i ich ceny;
- zalogowanie się lub wypełnienie formularza poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i teleadresowych;
- wybór metody płatności;
- potwierdzenie zapoznania się z treścią i akceptacji niniejszego Regulaminu;
- potwierdzenie złożenia zamówienia poprzez kliknięcie w przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- W przypadku nieprawidłowego podania danych w zamówieniu Sklep skontaktuje się z Państwem za pośrednictwem poczty e-mail albo telefonicznie w celu ich poprawienia
- Sklep poinformuje Państwa poprzez komunikat na stronie oraz wysłanie wiadomości e-mail o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.
- W przypadku płatności w systemie Paynow zostaniecie Państwo przekierowani na właściwą stronę internetową w celu jej dokonania bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
§3 Płatności
- Aby zapłacić za zamówione usługi należy użyć systemu płatności internetowych Paynow
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online Paynow w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
- Dostępne formy płatności w Paynow to:
- przelew on-line
- BLIK
- karty płatnicze:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro.
§4 Realizacja zamówień
- Czas realizacji zamówienia jest zależny od typu usługi, rodzaju produktu i jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. Szczegółowe warunki dotyczące czasu realizacji danej usługi można uzgodnić telefonicznie.
- Dla zakupionych każdorazowo usług wystawiany jest paragon, a przy zaznaczeniu żądania otrzymania faktury VAT w zamówieniu - faktura VAT.
§5 Reklamacje
- Jeżeli według Państwa nabyta usługa lub produkt zostały zrealizowana wadliwie możecie Państwo skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi, zgodnie z treścią aktualnie obowiązujących przepisów polskiego prawa.
- Reklamacje proszę składać drogą pocztową (list lub e-mail) wraz z pisemnym opisem wady i żądaniami wobec Sprzedawcy.
- Jeżeli wadliwą usługę lub produkt nabyliście Państwo jako konsument, istnieje możliwość zażądania od Sprzedawcy:
- powtórzenia usługi, powtórnej wysyłki produktu
- obniżenia ceny (w proporcji odpowiedniej do utraty wartości)
- odstąpienia od umowy (o ile wada jest istotna)
na zasadach ustalonych aktualnie obwiązującymi przepisami polskiego Kodeksu cywilnego
- Informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji otrzymacie Państwo niezwłocznie. Brak ustosunkowania się do Państwa reklamacji jako Konsumenta w terminie 14 dni jest równoznaczny z uznaniem wyrażonego żądania za uzasadnione.
§6 Odstąpienie od umowy
- Jeżeli daną usługę nabyliście Państwo jako konsument, istnieje możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zakupu bez podania przyczyny zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Sklep, czyli
PROMEDICUM Małgorzata Orszańska
ul. Romanowska 55E lokal usługowy 8, 91-174 Łódź
NIP: 7271481015; Regon: 472020050
Tel.: (+48) 609 501 279
e-mail: biuro@promedicum.pl
o swojej decyzji o odstąpieniu od w/w umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od w/w umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inne rozwiązanie.
§7 Polityka prywatności
- Działając zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), dalej jako:” RODO” informujemy, że:
- Dokonując zakupów w Sklepie zgadzacie się Państwo, że dane wymagane w formularzu założenia konta użytkownika albo w formularzu zamówienia będą wykorzystywane przez Sprzedawcę w celu ewidencji sprzedaży oraz realizacji zamówień.
- Państwa dane osobowe nie będą nikomu udostępniane
- W każdym czasie macie Państwo prawo do wglądu, poprawienia, zaktualizowania lub skasowania swoich danych korzystając z opcji dostępnych na koncie użytkownika lub kontaktując się ze Sprzedawcą.
§8 Pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów
- Jeżeli dany przedmiot nabyliście Państwo jako konsument, istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych albo miejskich rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Jako konsumenci posiadacie Państwo m. in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
§9 Ogólne warunki gwarancji
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
§10 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym konsumentem a Sprzedawcą rozstrzygane będą przez Sąd Rejonowy albo Sąd Okręgowy w Łodzi, w zależności od przedmiotu sporu i zgodnie z przepisami o właściwości rzeczowej oraz funkcjonalnej.